PUBLICAT AL SETMANARI "L'EMPORDÀ"
No sé si tot això de l’estat
propi a Europa, la independència o com es vulgui plantejar, arribarà fins el
final, però és cert que estem vivint moments històrics, que haurien d’assentar
les bases d’un futur que encara està per aclarir.
Mentrestant els focs
creuats dels polítics ens volen engrescar als uns, emprenyar als altres i tenir-nos
a tots distrets, mentre la crisi menja terreny, la maleïda prima de risc
segueix allà mateix, la borsa en vermell, les vendes aturades i les empreses
tancant. Però tot això queda en segona plana, ara el que compte és ser
independents o espanyols, caixa o faixa, ser o no ser, blanc o negre.
I com en la guerra, ni
que sigui verbal, tot s’hi val, el ministre i el conseller de torn s’afanyen a deixar
anar la frase del dia, que revifi el caliu i distregui el personal.
Ara l’hi ha tocat al
ministre Wert i la consellera Rigau, que ja fa temps que s’estan dedicant més a
collonades que no pas al que han estat designats, quelcom tant important i cabdal
com l’educació de la nostra mainada.
A uns i altres els hi
hauria de preocupar mínimament si es parla castellà al pati o català a l’aula,
i haurien proposar reformes perquè que els nois i noies que acaben l’ESO
tinguin més cultura i coneixements.
Malgrat que ens vulguin
vendre que superen les probes de competències, una part important no progressa
adequadament, de fet, ni progressa.
Esta molt bé això de la
convivència i els valors socials, però no aconseguim que la majoria dels
alumnes siguin capaços de llegir un llibre voluntàriament. Quantes sortides i
excursions i també quanta dificultat en parlar anglès malgrat estudiar-lo durant
molts anys. Tècniques innovadores d’aprenentatge i treball d’equip, però costa
escriure sense faltes. Canons i ordinadors portàtils a les aules, però no llegeixen
un diari, ni que sigui a la xarxa. Relació fraternal amb els mestres i molts no
saben parlar de vostè a la gent gran. Interculturalitat, però incapaços de
ubicar països al mapa. Sumen experiències, però amb calculadora.
I pobre mestre que els
renyi per capsigranys, que els pares tampoc no ajudem gaire.
El que hauríem
d’aconseguir tots plegats és que tinguin una educació que els faci anar amb el
cap ben alt quan vagin a demanar feina i que desprenguin cultura i coneixements,
perquè així tinguin menys problemes per trobar-ne, sigui a Catalunya, a Espanya
o arreu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada