PUBLICAT AL SETMANARI "EMPORDÀ"
Suposo que quan a l’any 1877 va
arribar el ferrocarril a Figueres, la ciutat dibuixava un mapa molt diferent a
l’actual i a ningú l’hi va importar que el camí de ferro trepitgés el de Roses,
pel que passaven quatre carros.
Però, el temps corre, els pobles es
transformen i en aquesta ciutat, sempre s’ha anat tard per preveure els
problemes.
Mentre que en altres llocs varen espavilar-se
en canviar l’itinerari de la via fèrria, els figuerencs varen continuar suportant
el tall d’una de les carreteres més concorregudes pels turistes estiuencs, els
dies ennuvolats.
Portem molts anys escoltant històries
de projectes, acords i solucions però, fins ara, ningú ha mogut fitxa.
Certament, enlairar les vies com a
Girona no sembla una mesura massa estètica i soterrar-les és una gran obra que
ningú vol pagar. Però la construcció de l’estació de l’AVE al 2010 i la
connexió que es va fer amb la via convencional, va obrir un camí, no només
ferroviari, per poder unificar estacions.
Darrerament, ha sorgit novament la
notícia que l’ajuntament té un principi d’acord amb els ministeris i companyies
implicades.
Potser, serà un altre moviment polític
dels que ja estem acostumats, però tot i així, farem un enèsim acte de fe i
creurem que s’està en “vies” de trobar la solució tant desitjada en les
darreres dècades.
Però, quan encara no tenim ni la
certesa de que això es pugui dur a terme, ja han sortit moviments contraris al
trasllat, reivindicant que no es toqui la vella estació, objectant una descentralització
i fent perillar el projecte, en cas de que finalment es dugui a terme.
Ja comencem a estar cansats de l’eterna
guerra entre els polítics que no fan el que haurien de fer i els que no deixen
fer el que caldria fer.
Soterrar seria l’ideal i no perdíem
connexió amb Llança i Portbou, però, desenganyem-nos, ningú es farà càrrec
d’una despesa tant gran, per una línea obsoleta.
Cal ser pràctics, canviar de via i
anar cap a Vilafant, que amb el creixement demogràfic anirà integrant-se a la
ciutat del futur i que es podria comunicar amb el centre de forma eficient.
Allà es podrà assumir la pobre
oferta de rodalies, que amb els anys anirà minvant i es podria aprofitar per posar
ordre als barris de les dues estacions actuals, cada dia més depriments i que
donen molt mala imatge als nouvinguts.
Si Figueres perd aquest tren per
culpa dels egos politics, entrarà definitivament en la “via morta”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada