PUBLICAT AL SETMANARI "EMPORDÀ"
Haig de reconèixer que, amb els anys, he anat perdent l’interès pel futbol
i em limito a ser un “unionista” no practicant ja que, malgrat tenir el carnet
de soci, poques vegades em deixo caure per l’estadi.
No obstant això, segueixo amb interès els partits de l’equip i estic al dia
de les seves novetats, amb l’ajuda impagable de les xarxes socials.
Si haig d’augmentar de mires i posicionar-me sobre un equip de primera línia,
el Barça és l’equip que més m’alegren les seves victòries, tot i que no els
compadeixo en les derrotes, perquè considero que, amb els emoluments dels seus
integrants, no haurien de perdre mai.
El motiu pel qual, de petit, em vaig decantar pels colors blaugranes va ser
pel sentiment catalanista
que desprenia el club i la plantilla, tota de casa, d’aquella època, i que era
de les poques vies per poder professar la identitat catalana i plantar cara a
un règim que, en els estadis de futbol, ho volia tot de color blanc.
Però entenc que en el
segle XXI tenim altres mitjans per manifestar-nos i malgrat que la relació amb
Espanya no passi per un bon moment, la mescla de futbol i política ja no hauria
de donar-se.
És lògic, però, que el
club, com entitat, mostri la seva històrica catalanitat, posi senyeres a les
samarretes i facin bandera del seu país d’origen.
Però el FC Barcelona
s’ha convertit en un club immens i global, que té seguidors a tots els països
del mon. Per això no em sento còmode quan un jugador, sovint estranger i que
desconeix la realitat històrica del nostre país, se l’obligui a brandar, al
final dels seu absurd discurs, uns visques al Barça i a Catalunya com si fossin
tot una peça.
Tot plegat ve per la
polseguera que s’ha aixecat amb la campanya de la Generalitat “Si estimes el
Barça, estimes Catalunya” per promocionar el país, cosa que ha ofès els
seguidors de l’Espanyol i a alguns polítics, oportunistes, que no veuen més
enllà dels seus nassos.
S’ha reconèixer que, si
la intenció era la promoció, els dos clubs no són comparables, tot i reconèixer
la historia i solvència dels “periquitos”, en termes de publicitat mundial, poc
poden competir amb els seus veïns “culés”.
No obstant això, penso
que la campanya no està ben plantejada ja que sembla que torni a barrejar pomes
amb peres i que segurament trobaríem frases més encertades per poder vincular
la influència del club sobre els seus seguidors arreu del mon, amb les
excel·lències del país i de la ciutat que l’acull.
Per desgràcia a casa
nostre no passa el mateix, ja que em sembla evident que la majoria de gent i
dels negocis de la ciutat, que tant es varen aprofitar de la fama de la Unió en
els temps de glòria, ara no donen gaire suport als seus esforçats directius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada